Counting down the days - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Jessica Dijk - WaarBenJij.nu Counting down the days - Reisverslag uit Drachten, Nederland van Jessica Dijk - WaarBenJij.nu

Counting down the days

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Augustus 2014 | Nederland, Drachten

Lieve allemaal,

In het begin wist ik niet of ik wel een reisblog wou gaan bijhouden, maar uit positieve reacties van mijn omgeving heb ik besloten dit wel te proberen. Stiekem denk ik dat ik dit later ook erg leuk zal vinden om terug te lezen dus ik ga mijn best doen :)

Zondag 24 augustus vertrek ik samen met Lisa naar Kaapstad om hier 10 maanden lang stage te lopen. Mijn stage zal ik gaan uitvoeren bij Baphumelele Child & Youth Care Centre. Baphumelele is een weeshuis gelegen in de grootste township van Kaapstad: Khayelitsha. Hier wonen ongeveer 400.000 waarvan ongeveer 70% van de mensen werkeloos zijn. In Khayelitsha wonen 14.000 weeskinderen waarvan de meeste ouders gestorven zijn aan AIDS. Baphumelele heeft de zorg over 230 kinderen en biedt ze zorg en educatie aan. Mijn taken zijn onder andere het ontwikkelen van programma's voor de ontwikkeling van het kind, de ontwikkelde programma's presenteren aan de social workers en het verzorgen van de kinderen.
De leeftijden lopen erg uiteen: de jongste inwoner van Baphumelele is nu rond de 20 weken, en de oudste is een paar weken geleden net 18 geworden.

Tijdens mijn verblijf in Kaapstad ga ik wonen in een appartement van het Best Western Cape Suit Hotel. Dit hotel is centraal gelegen in Kaapstad en heeft uitzicht op de Tafelberg. Het staat er bekend om dat hier veel internationale studenten/stagiaires verblijven wat ik, vooral in het begin, wel een fijn idee vind. Het is namelijk niet veilig om 's avonds als het donker is (In Kaapstad al rond 5/6 uur) rond te lopen. Aangezien er zoveel mensen in het hotel wonen zijn er vast altijd wel mensen te vinden die met je mee wil!

Zoals de titel ook al zegt, ik ben nu de dagen aan het aftellen.
Het is een heel dubbel gevoel; enerzijds heb ik er ontzettend veel zin in, andere kant vind ik het ook een heel raar idee dat ik mijn ouders, zus, familie en vrienden 11 maanden lang niet zal zien. Maar toch ben ik er van overtuigd dat dit een hele mooie ervaring gaat worden, ook nog eens samen met mijn lieve vriendinnetje, en dat maakt het ook dat ik er zoveel zin in heb!

Het is nu nog wachten op het verlossende mailtje van de ambassade waarin staat dat ons visum op ons ligt te wachten. Als die eenmaal binnen is mag ik de uitdaging aan om mijn koffer in te pakken die maximaal 30 kilo mag wegen...

Liefs!


  • 19 Augustus 2014 - 23:43

    Jan En Anna Hibma:

    Lieve Jessica
    Allemaal spannend meid....
    Graag willen wij je blog volgen en wensen we je nogmaals succes in z-africa
    Laat ons weten of we jullie daar kunnen helpen met dingen voor het weeshuis ..
    Met de visserijdagen en andere dagen zitten we altijd voor goed doel

    Liefs jan en Anna
    XXX

  • 20 Augustus 2014 - 08:12

    Jeanet Jansma:

    Hi Jessica

    Stoer hoor een hele uitdaging ontzettend leuk maar idd ws ook spannend om te doen. Wij willen je veel succes maar ook veel plezier wensen en gaan je blog volgen .
    Groetjes Jan Jeanet& Bram Jansma

  • 20 Augustus 2014 - 08:38

    Nel Verschuren:

    heel veel succes en plezier daar samen het is voor jullie een uitdaging 10 maanden langin z-afrika,wij zullen je volgen,heel veel groetjes en veel liefs.

    jan en nel xxxx

  • 20 Augustus 2014 - 09:06

    Rennie:

    Hè Jessica, wij gaan je reisverslagen zeker lezen, leuk dat we je op die wijze kunnen gaan volgen. succes nog met de voorbereidingen en de uitdaging van de koffer!
    Oep,Rennie Ineke en Joris

  • 20 Augustus 2014 - 13:22

    Jessica Van Dijk:

    Bedankt allemaal voor de lieve reacties! Heel erg leuk om te lezen :)!!

  • 20 Augustus 2014 - 14:21

    Ellis:

    Hoi Jessica

    Knap hoor zo ver weg en lang van huis. Goede reis! We wensen je veel plezier. Dat zal vast wel lukken. Veel succes met al je activiteiten.

    Theo, Ellis en Mereyn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 5054

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2014 - 19 Juli 2015

SPH Stage in Kaapstad

Landen bezocht: